Cookies är viktiga för att webbplatsen ska fungera ordentligt. För att förbättra din upplevelse använder vi cookies för att [komma ihåg inloggningsuppgifter och förse dig med säker inloggning], samla in statistik för att optimera platsens funktionalitet och leverera innehåll som anpassats efter dina intressen. Genom att fortsätta använda denna webbplats ger du ditt samtycke att göra detta. För mer information läs vår sekretesspolicy.

Våra vanligaste frågor och svar

Har du en fråga som inte är av teknisk karaktär eller gäller leverans och betalning, kan du hitta svaren här.

Frågor och Svar

Är min beställning skickad?
-+

När du loggar in på ditt konto kan du hitta tidigare beställningar under Mina sidorMina ordrar. Där står när din beställning är gjord och om den är skickad.

Hur ändrar jag mina användaruppgifter?
-+

När du loggat in går du in på Min sida och sedan klickar du på Användaruppgifter för att ändra uppgifterna.

Jag har glömt mitt användarnamn och/eller lösenord
-+

Ditt användarnamn är detsamma som den e-postadress du angav vid registrering. För att bli påmind om ditt lösenord kan du klicka här. Fyll sedan i din e-postadress så får du ett meddelande med lösenordet.

Finns min beställningshistorik kvar?
-+

Ja, din beställningshistorik, eventuella värdecheckar och användaruppgifter finner du under "Mina sidor" när du är inloggad.

Hur gör jag en reklamation?
-+

Om du inte är nöjd med en produkt eller en order, har du rätt att göra en reklamation inom 15 dagar från fakturadatum. Enklast är om du skickar in bilderna/fotoprodukten tillsammans med tillhörande originalorderkuvert, bildfil/negativ samt bifoga ett brev med en reklamationsbeskrivning. Originalfakturan behåller du och betalar när reklamationen returneras färdighanterad av oss. Kom ihåg att skriva ditt namn och kundnummer på försändelsen.

Skicka till denna adress:

FUJIDIREKT
SVARSPOST 20618480
110 12 Stockholm

Adressen är en s k svarspostadress vilket medför att vi betalar portot och du behöver därför inte frankera försändelsen.

För mer information om hur du går till väga eller för andra sätt att reklamera en order kontaktar du vår kundservice via vårt kontaktformulär eller via telefon.

Allmänna Reklamationsnämnden bevakar konsumenternas rätt. Fujicolor Sverige följer ARNs rekommendationer.

Hur beställer jag en ny fotopåse?
-+

Du kan beställa hem en föradresserad fotopåse här : Beställ fotopåse

Vad har ni för villkor?
-+

Kundregistrering

För att kunna ta del av de tjänster som erbjuds via myfujifilm.se måste du först registrera dig som kund, vilket är gratis. Personuppgifter som lämnas till myFUJIFILM hanteras med stor sekretess. Dina personuppgifter är skyddade och kommer inte, utan ditt godkännande, att lämnas ut till andra företag.

Du kan alltid på "Mina sidor" se vilka personuppgifter som finns registrerade. Där kan du även ändra personuppgifter samt välja om du vill ha erbjudanden eller ej (avregistrera ditt nyhetsbrev).

Här läser du mer om vår sekretesspolicy.

Åldersgräns

När en beställning genomförs på myFUJIFILM ingås ett avtal mellan oss och konsumenten. För att ingå avtal måste du vara 18 år.

Adressändring

Tillfällig, samt permanent, adressändring skall ändras omgående på "Mina sidor" för att säkerställa att leverans kan ske utan dröjsmål. Ändring bör ske innan en ny beställning görs för att säkerställa leverans till rätt adress. Observera att dina produkter levereras till den adress som finns sparad på ditt konto när ordern packas hos oss.

Leveransadress

Vi levererar din order till den adress som finns registrerad på ditt konto när ordern faktureras och packas. Vill du ändra adress kan du alltså själv gå in på "Mina sidor" och göra det. Vi levererar endast inom Sverige.

Leveranstider

Leveranstiderna som anges på myfujifilm.se och i övrigt material är ungefärliga. myFUJIFILM kan aldrig garantera att en produkt levereras inom utsatt tid.

Vid beställning av flera olika produkter kan din order behöva delas och den kommer då i flera olika försändelser. Större paket kan behöva hämtas hos ditt postombud.

Betalning

Till ny kund erbjuder vi endast kortbetalning. Som återkommande kund får du välja mellan kortbetalning eller faktura. Om totalbeloppet överstiger 300 kr erbjuder vi endast kortbetalning.

Kortbetalning Visa/Mastercard:
Köpen sker över en säker anslutning (SSL) där Fujicolor Sverige Filial aldrig kommer i kontakt med kortnumren. Det är www.bambora.se  som står för den tekniska säkerhetslösningen så du som kund kan känna dig helt trygg när du betalar med kort hos oss. Det är kostnadsfritt att betala med kort.  Faktura:
Betalning skall vara myFUJIFILM tillhanda inom den tid som anges på fakturan som bifogas i försändelsen. Generellt gäller 15 dagars kredit. Vid försenad betalning har myFUJIFILM rätt att debitera dröjsmålsränta enligt räntelagen samt lagreglerad påminnelseavgift på f n 60 kr och i förekommande fall inkassoavgift. I det fall där Kund dröjer med betalning, har myFUJIFILM rätt att neka expediering av fotoorder till dess att full betalning erlagts.

Reklamation

Om du inte är nöjd med en produkt eller en order, har du rätt att göra en reklamation inom 15 dagar från fakturadatum. Enklast är om du skickar in bilderna/fotoprodukten tillsammans med tillhörande originalorderkuvert, bildfil/negativ samt bifogar ett brev med en reklamationsbeskrivning. Originalfakturan behåller du och betalar när reklamationen returneras färdighanterad av oss. Kom ihåg att skriva ditt namn och kundnummer på försändelsen.

Skicka till denna adress:

FUJIdirekt
SVARSPOST 20618480
110 12 Stockholm

Adressen är en s k svarspostadress, vilket betyder att vi betalar portot och du behöver därför inte frankera försändelsen.

För mer information om hur du går tillväga eller för andra sätt att reklamera en order, kontakta vår kundservice via vårt kontaktformulär eller via telefon.

Allmänna Reklamationsnämnden bevakar konsumenternas rätt. Fujicolor Sverige följer ARNs rekommendationer.

Webbalbum

Du som är medlem på myfujifilm.se, får utan kostnad 500 MB lagringsplats för dina personliga webbalbum. Du kan då enkelt visa dina bilder för vänner och bekanta.

Du står som den ansvariga utgivaren för fotoalbumet och bilderna är din egendom. Du bestämmer själv vem som ska få tillgång till ditt webbalbum och inbjudna personer har möjlighet att göra egna beställningar från dina bilder.

Användaren har ensamt ansvar för att uppladdad bild inte bryter mot lag, moral eller etik. Användaren ansvarar på samma sätt för att uppladdad bild inte gör intrång i annans upphovsrätt eller annan rätt. Skulle användaren ladda upp bild som föranleder att skadeståndsansvar ställs på myFUJIFILM skall användaren ensamt ikläda sig allt process- och skadeståndsansvar.

Album som inte har aktiverats med beställning eller delats ut under en 3-månadersperiod kommer att plockas bort.

myFUJIFILM tar inget ansvar för material som lagras i webbalbum. Användaren äger inte rätt till ersättning om material lagrat i webbalbum förloras eller skadas. Lagringen ska inte ses som en permanent plats. Du måste själv spara säkerhetskopior på dina digitala bildfiler.

Användarvillkor

myFUJIFILM förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa villkor. Varje gång du använder denna tjänst förbinder du dig att följa gällande villkor.

Var aktiverar jag värdecheck/prepaidkort?
-+

När du loggat in går du in på Min sida och sedan klickar du på Värdecheck (prepaidkort)