Här hittar du våra vanligaste frågor om leverans och betalning.

Hittar du inte svaret du söker här, är du givetvis välkommen att kontakta oss via e-post eller telefon.

Frågor och Svar

Vad menas med möjlig leveranstid?
-+

Labbet har som mål att som senast producera och packa inom det vi kallar Normal leveranstid. Oftast tar det mycket kortare tid och det är det vi kallar Möjlig leveranstid. Tiden som står under Möjlig leveranstid är en teoretisk beräknad leveranstid baserad på hur många arbetsdagar det har tagit på labbet den senaste tiden. Hur lång tid det tar innan just dina produkter levereras kan skilja en hel det från detta och dessutom tillkommer Postens leveranstider.

Hur lång är leveranstiden?
-+

Leveranstiden kan variera något beroende på var i landet du bor och vilka produkter du har beställt. Färgkort levereras normalt inom 5 dagar och övriga produkter mellan 5-10 dagar.

Exakt leveranstid finner du när du går in på de enskilda produkterna och läser produktdetaljerna.

 

Hur betalar jag?
-+

Du betalar din order via den faktura som bipackas med din leverans. Fakturan hittar du också på "Mina sidor".
I dagsläget är faktura det enda betalsätt vi erbjuder.

Vad kostar frakten?
-+

Fraktkostnaden är för närvarande 49 kr per order, oavsett hur mycket du beställer.

Jag saknar något i min leverans
-+

Om det saknas något i din leverans eller om leveransen har uteblivit helt ber vi dig att kontakta vår kundservice. Du kan också logga in och titta på "Mina sidor". Där hittar du information om din beställning. Har beställningen skickats som paket, finner du även kollinumret där.

Tänk på att om du beställt flera olika produkter, skickas det i separata paket till dig.

Kan man ha separat leveransadress?
-+

Några kunder efterfrågar möjligheten till att ha en separat leveransadress. Tyvärr är detta inte möjligt, i dagsläget, men något vi planerar att erbjuda i framtiden.

Tills dess är leveransadressen samma som faktureringsadressen. Faktureringsadressen hämtas från kundregistret när ordern är färdigproducerad och ska packas. Alltså är det inte möjligt att ändra adress temporärt, på kontot, för just en order.

Varför delar ni upp leveransen?
-+

Det kan verka konstigt att vi skickar olika produkter i olika omgångar, istället för att samla upp allt och skicka det i ett och samma paket.

Det finns flera skäl till att vi gör detta, både praktiska och miljömässiga.

Dels är det för att vi helt enkelt inte har plats att förvara alla kunders order tills dess att alla delar är klara. Om vi skulle göra det, skulle det krävas betydligt större lokaler. Att försörja dessa lokaler med värme och el har mer miljöpåverkan än det extra emballaget som behövs för att skicka paketen separat.

Dessutom är det svårt att få fram emballage som gör det möjligt att packa olika produkter tillsammans.

Kan man byta leveransadress?
-+

Vi levererar din order till den adress som finns registrerad på ditt konto när ordern faktureras och packas. Vill du ändra adressen kan du alltså själv gå in på "Mina sidor" och göra det så länge din order inte har fakturerats.

Är min beställning skickad?
-+

När du loggar in på ditt konto kan du hitta tidigare beställningar under Mina sidorMina ordrar. Där står när din beställning är gjord och om den är skickad.